söndag 13 oktober 2013

Trädgårdsdag idag!

Vaknade och möttes av strålande sol när jag drog upp rullgardinen idag. Perfekt för lite höstfix i trädgården alltså. Hade ju bl.a köpt några paket lökar och en karta ljung som inte kommit i jorden ännu. Så härligt att äntligen våga sig på att sätta tulpaner, vilket aldrig var någon idé där jag bodde tidigare. Var alldeles för mycket rådjur som smaskade i sig allt jag stoppade i jorden där och tulpaner sägs ju vara en av dessa djurs favoriter. Men satte även en förpackning alliumlökar bland tulpanerna för säkerhets skull och längs hela kanten på den rabatten satte jag ner ljungen. Så det blev trots allt lite fint redan nu!

Sedan gav jag mig på trädgårdslanden, dvs pallkragarna. Rev ur det som var visset och fyllde på mer jord. I ena landet satte jag ner jordgubbsplantorna som hängt i amplar undersommaren. Hade tänkt stoppa ner potatisknölar i ett av dom, men hanns aldrig med. Plockades fallfrukt, klipptes gräs och eldades grenar också, så det var rätt fullt upp ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar