söndag 22 mars 2020

Odlingssäsongen igång igen, men...

Äntligen är odlingssäsongen igång igen! Köpte därför lite fröer på ÖoB igår, bl.a jordgubbar eftersom jag aldrig köpte några förra året. Dom jag haft i amplarna tidigare år missade jag ju tyvärr att gräva ner vintern innan, så dom frös såklart ihjäl. Glad i hågen sådde jag just jordgubbarna direkt när jag kom hem. Såååå nöjd!

Men... Idag när jag skulle skriva in i min trädgårdsbok att jag nu sått dom, insåg jag att det inte alls stod "Fragaria ananassa" på baksidan av påsen, utan "Fragaria vesca"!!! Va??? Har jag sått smultron? Men på påsen från ÖoB's Odla stod "Jordgubbe Regina"! Googlade och mycket riktigt - "Regina" ÄR smultron och inte jordgubbar. Alltså... Smultron har jag ju redan i trädgården och inte alls vad jag skulle ha och känner mig nu både lurad och irriterad. Google-översatta fröpåsar på ÖoB eller? Så nu måste jag ge mig iväg 2x2mil tur-o-retur för att köpa ny fröpåse och sen så jordgubbar "igen". Gaaah...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar