måndag 1 juli 2013

Nya kökslandet

Sådär ja... Kom mig äntligen för att fota fram pallkragarna bland all oreda i garaget. Tre stycken var det visst, så placerade ut dom direkt när jag hittat dom igår. Började att gräva bort grässvålen, men spadskaftet gick av. Hmmm...


Idag begav jag mig därför till Blomsterlandet och investerade i 4 säckar trädgårdsjord och 3 säckar plantjord. Inbillade mig liksom att det skulle räcka, men icke. Det blev 3 säckar i varje pallkrage och då var det trots det en bit kvar upp till kanten. Då hade jag ändå hällt en halv skottkärra välbrunnen dynga i botten...

Det blev dessutom ett besök på ÖB för att köpa en ny spade!


När jag ändå var på Blomsterlandet var jag tvungen att botanisera bland deras växter också. Både kryddor och en del grönsaksplantor hade dom just nu för bara 19kr, så jag var såklart "tvungen" att slå till. Blev en röd basilika, en salvia, en rosmarin, en mynta och en melonplanta i full blom.


 Två lådor fick jag till sist helt klara: En med potatis och lök. Och en där jag satta majsen och zucchinin jag sådde i början av juni tillsammans med dagens melonfynd. Om mixarna är bra har jag ingen aning om! Kanske kommer det bli lite trångt också?


Kryddorna hade redan sina givna platser i blomlådorna runt altanen, så dom var bara att stoppa ner där direkt. Såg att jordgubbarna hade fått en hel del kart också... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar