måndag 6 maj 2013

En eftermiddag i trädgården igen då...

Krusbärsbuske
Fantastiskt väder och redan inköpta växter var mer än tillräckligt för att jag skulle tillbringa hela eftermiddagen igår med trädgårdsarbete. En krusbärsbuske är nu äntligen på plats och en del balkonglådor och urnor fyllda med penséer, lobelia och margeriter.

Penséer
Kryddlådorna och amplarna med jordgubbar är rensade och till min glädje såg jag att jordgubbarna verkade ha överlevt vintern - trots att jag låtit dom hänga kvar längs altanen. Den felplacerade växten på sidan av altanen som växt över allt annat är nu flyttad till en bättre plats. Jag visst liksom inte hur hög den skulle bli då jag grävde ner den, vilket sen stört mig då den rännt iväg och blivit sisådär en 2 meter!

Margerit
Rosorna jag satte förra året har jag klippt ner och gödslat. Det rejäla klätterväxten (som jag fortfarande inte lyckats komma på vad det är för sort) som rasat ner från väggupphänget under vintern är nu uppbunden igen. Buskarna som hängt ner över parkeringsplatsen på framsidan är klippt. Och ytterligare torkade perennkvistar är bortrensade. Nu ligger i och för sig en stor hög med kvistar bredvid bilen, men får försöka ta hand om dom under veckan. Och att rensa runt dammen på baksidan!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar