söndag 19 maj 2013

Maskrosor, maskrosor, maskrosor...

Plommonträd
Äntligen var plommonträdet nedgrävt! Grävde en rejäl grop som jag bottnade med gödsel från dyngstacken. Placeringen blev både solig och vindskyddad, så förhoppningsvis ska det ta sig bra.

Därefter gav jag mig på att flytta tre av pionerna som stått dolda bakom buskar och träd. Vad det är för sort har jag ingen aning om, eftersom det skuggiga läget inte direkt uppmanat dom till att gå i blom. Nu har dom fått en hedersvärd plats bredvid entrén, så med hjälp av lite kärlek och gödsel kanske jag kan få se dom blomma så småningom.

Sen var det ju det där med alla maskrosor... Vad hände egentligen? Plötsligt var hela trädgården alldeles gul - inkl grusplanen! Hmmm... Efter ett antal timmars rensande är grusplanen renrensad åtminstone framför huset. Gräsmattorna och grusplanerna framför garage och stall är dock fortfarande överfulla av dessa solgula blommor. Helt klart någon slags hat-kärlek man känner för denna växt, eftersom dom samtidigt som dom brer ut sig ger löfte om att sommaren äntligen är på ingång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar