Visar inlägg med etikett växer. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett växer. Visa alla inlägg

lördag 11 april 2015

Äntligen är häcken klippt!

Häcken längs tomtgränsen var bara en av alla saker som var duktigt eftersatt vad gäller underhåll i den här trädgården då jag flyttade in. Har tidigare bara ägt en manuell häcksax, varför det dessutom bara varit i grindhålet jag orkat hålla efter lite. Förra året var jag dock på bettet och slog till då Jula satte ner priset sin billigaste häcksax när den säsongen var slut. Eftersom häcken - förutom att ha varit vildvuxen - var rätt gles här och var, ville jag vänta till våren med klippningen. Vårklippning brukar nämligen innebära att växterna skjuter nya skott och det är precis vad den häcken behöver. Så i veckan satte jag igång med projektet häckklippning. Det var mycket att klippa och jättejobbigt att hålla armarna statiskt i högläge, så jag fick dela upp det hela på tre gånger med en dag emellan. Och jösses vilken träningsvärk jag haft i armarna! Men nu är det i alla fall klart och känner mig supernöjd med resultatet. Nu kommer jag dessutom åt att fixa staketet som rasat lite här och var.

måndag 17 juni 2013

Det växer så det knakar...

Zucchini
Oj, vad det växer i mitt lilla växthus! Både majsen, zucchinin och ärtorna har kommit upp rejält på bara mindre än två veckor. Dessutom har både tomater och annat kikat upp en bit. Planterade därför om sockermajs och zucchini i lite större krukor ikväll och sådde lite nytt istället i det lilla växthuset. :)

Sockermajs