Visar inlägg med etikett vildvuxen. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett vildvuxen. Visa alla inlägg

lördag 11 april 2015

Äntligen är häcken klippt!

Häcken längs tomtgränsen var bara en av alla saker som var duktigt eftersatt vad gäller underhåll i den här trädgården då jag flyttade in. Har tidigare bara ägt en manuell häcksax, varför det dessutom bara varit i grindhålet jag orkat hålla efter lite. Förra året var jag dock på bettet och slog till då Jula satte ner priset sin billigaste häcksax när den säsongen var slut. Eftersom häcken - förutom att ha varit vildvuxen - var rätt gles här och var, ville jag vänta till våren med klippningen. Vårklippning brukar nämligen innebära att växterna skjuter nya skott och det är precis vad den häcken behöver. Så i veckan satte jag igång med projektet häckklippning. Det var mycket att klippa och jättejobbigt att hålla armarna statiskt i högläge, så jag fick dela upp det hela på tre gånger med en dag emellan. Och jösses vilken träningsvärk jag haft i armarna! Men nu är det i alla fall klart och känner mig supernöjd med resultatet. Nu kommer jag dessutom åt att fixa staketet som rasat lite här och var.

lördag 1 juni 2013

Trädgårdslördag


I eftermiddags blev det en eftermiddag med familjen i vår vildvuxna trädgård. Gräset har hunnit växa sig vansinnigt långt, så det blev en del slående med lien innan det gick att köra med gräsklipparen. Tur att jag hade lite hjälp med det i alla fall, för det där med att slå med lie är jag väl ingen mästare på direkt...